Zhruba před rokem si město nechalo na základě veřejně nepřístupné a tedy neznámé studie, vymyslet slogan žít brno. Od té doby se až do začátku srpna letošního roku vůbec nic nedělo. V evropském i světovém kontextu je to přinejmenším poměrně odvážný postup. V médiích se tak pouze omílala cena tohoto sloganu (600 000 Kč) a čas od času se objevila ojedinělá zpráva, kdy některý z představitelů města nahlas uvažoval, jak by se dalo žít brno nebo zda lze tento slogan nějak přeložit. Jak se ovšem ukázalo, nejednalo se obvyklý projev českého diletantství nebo o nutkavou potřebu nechat věci patřičně vyhnít, ale naopak předem promyšlenou a do posledního detailu dotaženou strategii.
Otázkou je samozřejmě i funkčnosti tohoto odvážného přístupu. Web zitbrno.cz město využívá jako dvousečnou zbraň. Jednak zde rozvíjí identitu města a možné využití sloganu, zároveň web využívá k určitému “zlidštění” představitelů města, kdy se zde nebojí přiznávat a veřejně poukazovat na nedostatky reprezentantů města, což je v Česku revoluční přístup. Je přitom poměrně osvědčeným mediálním a komunikačním trikem, nechat problémy zveličit, aby se následné řešení, které by se za normálních okolností jevilo jako nepřípustné, náhle zdálo být sympatickým kompromisem. Místo obvyklého mlčení se tak představitelé města snaží možné korupční kauzy naopak zveličovat, současně třeba s vtipem zlehčují své vzdělání, nabyté pofidérním způsobem. Teprve budoucnost ukáže, zda je to pro českou politickou reprezentaci nosná cesta, jak se zbavit vlastní odpovědnosti a navíc ještě získat od veřejnosti tolik potřebné sympatie. Na druhou stranu zoufalá situace si žádá zoufalé činy a tak možná Brnu, známému pouze tím, že je to z něj blízko do Vídně, nezbývají jiné možnosti, jak na sebe upozornit. Ať už se kauza bude vyvíjet jakýmkoli směrem, je třeba radnici za její odvážný přístup držet palce!